TYÖNÄYTTEET

Juliste teollisuusasiakkaalle

Asiakas halusi esittää uuden kaukolämpöverkon ratkaisun. Haasteena oli esitellä asiakkaan monimutkaisen ratkaisun kokonaisuutena, jossa kaikilla elementeillä on tarkoitus niin että ne yhdessä kertovat tarinan. Rajoitettu tila, kuten juliste, on joskus haastava väline, mutta Hanabi Media loi kuvituskuvan, joka symbolisesti toi esiin asiakkaan ratkaisun pääajatuksen.

Asiakas: Valmet

Tuotteen selkeä visualisointi

Asiakas halusi esittää uuden mittauslaitteen selkeällä ja ymmärrettävällä tavalla. Asiakkaan ottamat tuotteen valuokuvat eivät onnistuneet tuotteen heijastavan metallisen pinnan ja lukuisten pienten yksityiskohtien vuoksi. Hanabi Media tuotti kuvituskuvan, jonka avulla ohjattiin huomiota pääkohtiin.

Asiakas: Valmet Automation

Tarinallinen juliste auttaa mielikuvan ilmaisemista

Tarinallisen julisteen tarkoituksena oli esitellä asiakkaan uusi erikoistuote, jonka toiminta seuraa Leonardo Da Vincin vesivirtojen tutkimuksia. Sommittelu ja kuvankäsittely auttoivat mielikuvan ilmaisemista.

Asiakas: Metso

Tekninen esitys hyödyntää selkeää piirustusta

Valokuvaan verrattuna, tekninen esitys hyödyntää selkeää piirustusta, joka kiinnittää katsojan huomion haluttuun kohteeseen.

Asiakas: Metso

Käyntikortti antaa ensivaikutelman

Asiakas on teknologia-alan alkava pienyritys. Yrittäjä kaipasi muun muassa ideoita kotisivuihin ja markkinointimateriaaleihin, ensisijaisesti käyntikorttiin. Asiakkaalla oli idea logosta ja lempivärinsä oli jo valittu, joten minun tehtävä oli kehittää konseptin eteenpäin. Suunnittelin ja toteutin käyntikortin ja löysin laadukkaan painotalon. Asiakas on omien sanojensa mukaan saanut monta positiivista palautetta käyntikortistaan. Laadukas ja hyvin suunniteltu käyntikortti antaa positiivisen ensivaikutelman yrityksestä ja auttaa brändiä erottautumaan.

Asiakas: Linsec

Ravintolan uusi ilme kuvituskuvalla

Ravintola kaipasi uutta ilmettä. Ravintolan tärkeimmät ominaisuudet, jotka asiakas halusi visuaalisesti tuoda esille, olivat ranskalaista keittiötä ja elävää jazz-musiikkia. Muu yritysarvot olivat luovuus, tyyli, yksinoikeus. Hanabi Media valitsi uuden värimaailman, sopivat kuviot ja fontit saadakseen houkuttelevan tunnelman tyylikkäästä ranskalaisesta ravintolasta ja dynaamisesta jatsista. Samassa projektissa tuotettiin ravintolan logo ja muut markkinointimateriaalit.

Asiakas: Ravintola

WordPress-kotisivut uskonnolliselle järjestölle

Kultainen Ruusuristi Kansainvälinen Koulun edelliset kotisivut olivat sekä visuaalisesti että käytännöllisesti vanhentuneet, ja lisäksi niitä oli vaikea päivittää käytetyn julkaisujärjestelmän vuoksi. Asiakkaalla ei ollut kokemusta kotisivujen rakentamisessa, joten he luottivat minun osaamiseen ja antoivat minulle vapaat kädet. Vaikka tällainen vapaus on suunnittelijalle ihanteellinen tilanne, silti rajoja pitää asettaa.

Keskustelimme paljon asiakkaani kanssa järjestöstään, jäsenistään, kohderyhmistään, tutkin markkinointimateriaalejaan ja lehteään saadakseni mahdollisimman paljon taustatietoja ja pystyäkseni toteuttamaan sivusto, joka on asiakkaani näköinen ja toiveidensa mukainen.

Ensimmäinen tehtäväni oli rakentaa helppokäyttöisen käyttäjäliittymän. Sen jälkeen mietin väreistä ja tunnelmasta. Koska kyseessä ovat uskonnolliset aiheet, halusin luoda miellyttävän, rauhallisen, lämpimän ja meditatiivisen maailman, jossa lukija viihtyy erikoisten kuvien ja tekstien keskuudessa. Valitsin teemaan sopivia värejä, jotka myös pohjautuvat asiakkaani logoon ja kuvamaailmaan.

Uuden sivuston toteutin WordPressilla, joka mahdollistaa sivujen helppoa luomista ja päivitystä. Lisäksi, mukana on responsiivisuus, mikä tarkoittaa sitä, että kaikki kuvat ja tekstit mukautuvat erilaisiin mobiililaitteisiin. Uudet kotisivut sisältävät myös blogin näköisiä artikkeleita, jotka ovat luokiteltu kategorioihin avainsanojen avulla. Selkeät yhteystiedot, Google-karta ja yhteyslomake helpottavat yhteyden ottamista. Vierailija voi tilata uutiskirjeitäkin helpon tilauslomakkeen avulla.

Projektiin kuului myös lyhyt WordPressin käyttöönottokoulutus, joten asiakas pystyy tekemään sivuja ja artikkeleita itsenäisestikin. Kuitenkin, tarpeen mukaan Hanabi Media auttaa mielellään.

https://www.kultainenruusuristi.fi/

Asiakas: Kultainen Ruusuristi Kansainvälinen Koulu

Rahtilaivan realistinen kuvituskuva

Asiakas halusi esitellä uutuustuotettaan – pakokaasujen puhdistusjärjestelmän rahtilaivassa. Silloin ei ollut asennettuja laitteita eikä valmiita valokuvia. Kuitenkin, asiakas tarvitsi realistinen konseptikuvan tulevaa messua ja markkinointimateriaaleja varten.

Tutustuin huolellisesti asiakkaan tuoteprototyyppiin sekä rahtilaivan eri osiin pystyäkseni piirtämään kaikki elementit mahdollisimman täsmällisesti. Toimeksianto alkoi asiakkaan käsipiirustuksesta, ja sen kehittyessä Adobe Illustratorilla uusia ideoita syntyi.

Lopputuloksena oli terävä, puhdas vektorikuva, joka voidaan skaalata mihin tahansa kokoon erilaisiin käyttötarkoituksiin – rollupista datalehteen.

“Kiitos paljon kuvasta ja kaikista ponnisteluista projektin aikana. Ehkäpä oli hieman odotettua enemmän työtä, koska arvioimme mitä haluamme ja hankkeen laajuuskin kasvoi. Joka tapauksessa, olemme erittäin tyytyväisiä tulokseen! :)”

Asiakas: Valmet

Tästä alkoi: asiakkaan piirtämä luonnos. 

 

Piirustuksen yksityiskohdat

      

WordPress-kotisivut uskonnolliselle järjestölle

Kultaisen Ruusuristin Kansainvälisen Koulun sivuston vierailijat voivat tilata sähköisiä uutiskirjeitä, joilla ilmoitetaan ajankohtaisista tapahtumista ja kerrotaan opetuksiin liittyvistä aiheista. Sähköpostimarkkinoinnilla asiakas helposti pääsee viestimään omille lukijoille. Kuukausittaisten artikkeleiden lähettäminen on automatisoitu, joten asiakkaalla on enemmän aikaa mToimisto laitteineen uihin tehtäviin. Lyhyen käyttöönottokoulutuksen jälkeen asiakas pystyi tekemään sähköpostikampanjoita itsenäisestikin.

www.kultainenruusuristi.fi
Asiakas: Kultainen Ruusuristi Kansainvälinen Koulu

Visualisointi vahvistaa viestin ymmärtämistä

Verrattuna pelkkään tekstiin visuaalisesti esitetty aihe helpottaa viestin ymmärtämistä ja muistamista.

Tiedon visualisointi PowerPoint-dialla

Tiedon visualisointi vähentää tekstin määrää PowerPoint-dialla ja katsoja pystyy kiinnittämään huomiota keskeiseen viestiin.

Tuotteen animaatio

Animaatio on loistava keino esittää miten tuote, järjestelmä tai palvelu toimii. Selkeästi toteutetussa animaatiossa vaikeatkin kohdat ovat helpompi näyttää ja selittää kun kaikki muut visuaaliset häiriötekijät ovat otettu pois. Silloin esittelijä voi välittää viestinsä tehokkaammin ja katsojat keskittyvät tärkeisiin kohtiin.

Asiakas: Valmet

https://youtu.be/Y1ZM0-TWQ34

Erikoislaitteiden kuvituskuva

Asiakkaan suunnittelemien erikoislaitteiden selkeä piirustus.

Asiakas: FinScan

Pieni esite sydämellä

Pieni esite messuille.

Asiakas: Kultainen Ruusuristi Kansainvälinen Koulu

Seminaarivideo

Hanabi Media toteutti videoesityksen, jossa käytettiin asiakkaan ottamia videoita ja valokuvia sekä lisättiin taustamusiikkia.

SUOSITUKSET

Suositukset, jotka olen saanut tyytyväisiltä asiakkailtani suunnitelmistani ja toteuttamistani töistä.

“Arvostan innovatiivisia visuaalisia taitojasi, sekä aikataulujen joustavuuttasi, mikä auttaa minua työmäärässäni. Minulle olet arvokas kumppani.”

Soili Städter, Valmet

“Deanan kanssa yhteistyö sujui jouhevasti ja saimme halutun lopputuloksen. Erityisen positiivinen yllätys meille oli lopputuloksen visuaalinen efekti.”

Jyri Smagin, FinScan

“Kiitos paljon kuvasta ja kaikista ponnisteluista projektin aikana. Ehkäpä oli hieman odotettua enemmän työtä, koska arvioimme mitä haluamme, joten hankkeen laajuuskin kasvoi. Joka tapauksessa, olemme erittäin tyytyväisiä tulokseen!”

Teemu Toivonen, Valmet

“Deana kuunteli tarpeitani, ymmärsi tavoitteitani ja suunnitteli kauniin visuaalisen ilmeen yritykselleni ja antoi tukea myös kotisivujen rakentamisessa. Suosittelen lämpimästi.”

Markku Lintinen, Linsec